09 Temmuz, 2012

Como - Merano

Como'da 2 gün kaldıktan sonra artık Merano'ya doğru harekete geçmenin vakti geldi.

Dün akşam planladık yolu bu sefer feribot ile karşıya geçeceğiz. Gittiğimizde feribotun kalkmak üzere olması hiç beklemememiz çok güzel oldu :)

Yolculuk maximum 5-6 dakika sürmüştür. 1 motosiklet ve 2 kişi için 15.20€ ödedik. Biraz pahalı geldi açıkçası...

İlginç bir şekilde inanılmaz bir trafiğe yakalanıyoruz. Sonradan fark ediyoruz ki tren geçtiği için olmuş bu trafik.

Como'da kaldığımız otelde kahvaltı yoktu sabah bir şey yemeden çıktık. Artık iyice acıkmaya başlamıştım ben. Ne yesek diye düşünürken bir markete girip peynir ekmek alıp sandwich yapmak geldi aklıma. Serkan'a söyledim onun da hoşuna gitti ve şansımızdan önümüze minicik bakkal gibi bir market çıktı :D

Marketin sahipleri olduğunu düşündüğüm iki kişi var içeride ikisi de ingilizce bilmiyor. Onlar bana italyanca bir şeyler söylüyor ben anlamıyorum ben ingilizce konuşuyorum onlar anlamıyor Allah'ım nasıl alacağım istediklerimi :)

İlk planım ekmekleri ve peyniri alıp kendim hazırlamaktı sandwichleri ama baktım adam yapıyor sevindim :D 1er sandwich ve 1er İceTea için 5€ vermenin mutluluğu ile beraber karnımızı doyurduk :)

Bu arada daha önce çok sinek olduğundan bahsetmiştim. Serkan'ın montu da sinek çekici mübarek bakar mısınız !

Bu da Migros taklidi migross :)

İnanılmaz derecede perişan bir haldeyim :) Yorgunluktan gözlerimi açamıyorum neredeyse. Serkan Navigasyon'a yeni yer bilgilerini girmek için duruyor bir kilisenin bahçesinde ben de uyku molası veriyorum :D

Serkan Harita'da 1-2 passo kestiriyor gözüne oralara doğru devam ediyoruz.

Yollar her zamanki gibi süper virajlı :D

Adamlar boş buldukları her yere graffiti yapıyorlar...

Amca gayet dinamik. Almış batonu eline dağ tepe demeden, aman benim yaşım kaç oldu demeden geziyor :)

Şuanda adını unuttuğum bir passoya doğru ilerliyoruz...

Burası Dağa çıkan yolun başlangıcı. Buradan sonra 3-4 foto daha çekmişim daha da yok :D çünkü yol çok dar. Bir araba bir motosikletin yan yana zor geçtiği bir yol. Biraz tedirgin edici ama keyifliydi...

Yolda bir araba ile karşılaştık tam sağa viraj döndük araba da viraja girdi. Geçen gün ki düşmenin korkusundan sanırım, kendimi atı veriyordum motosikletten :) :) ayağımı yere bile koydum Serkan hala motor kullanırken, nasıl başardım bilmiyoruz :D Allah'tan düşürmedim bizi bu hareket sonucunda :)

Tepedeyiz. Bu passo diğerlerinden çok farklı ne bir Allah'ın kulu ne de bir ev var :D biraz manzaranın tadını çıkarttıktan sonra devam ediyoruz.

Bu arada benzin ışığımız yandı :) Dağdan iniş kaç km bilmiyoruz, ışık yandıktan sonra kaç km gideriz bilmiyoruz, dağdan inişte benzinlik olmadığından eminiz de acaba en yakın benzinliğe ulaşabilecek miyiz onu da bilmiyoruz :D Bilinmeze doğru yola çıkıyoruz :)

Benzin durumu yüzünden oldukça tedirgin bir yolculuk yapıyoruz. Navigasyonun  gösterdiği en yakın benzinciye giden yolda çalışma olduğu için kapalı. Biz de yolda oturan 2 adama soruyoruz. İngilizce bilmiyorlar. Onlar italyanca biz ingilizce konuşuyoruz yine :D Benzinii istasiyoneee vs diyip anlattı :) Agip mi dedik hatta si si Ajip dedi gittik :)

Öğlen yemeği molası verdik aynı zamanda. 2 tost 2 çay ile geçiştirdik bugün öğlen yemeğimizi. Ben tostu hiç sevmedim yarısını ancak yedim ama Serkan çok beğenmiş benim kalan tostumu da yedi :)

Yemekten sonra bir passo daha geçiyoruz burası da bir önceki yeri aratmıyor yani darlık ve ıssızlık konusunda :)

Hımm hava kötü gözüküyor yağmura yakalanacağız sanırım demeden yağmaya başladı bile.

Yağmurlukları giymeyecektik nasıl olsa yağmur çabuk geçer diye ama baktık ileride çokça kara bulut var giyinelim bari dedik.

Tonale passosundayız. Yağmur yağdığı için sanırım, kimsecikler yok neredeyse :D Motosikletler az olduğu zaman daha keyifli oluyor yollar. Hafta sonuna denk gelirseniz eğer buralarda, 2 günlüğüne şehir gezmeye gidin. Hafta içi kaldığınız yerden dağlardan devam edersiniz sonra. Biz seneye öyle yaparız diye düşünüyoruz.

Teletubbies :D

Geçtiğimiz yerlerin etiketlerini almak için ufak bir mola veriyoruz ama bulamıyoruz :(

Hava hala kapalı ve saat epey ilerlemiş :D Artık en kısa yoldan Merano'ya ulaşmamız gerekiyor. Navigasyona en kısa yolu kullanarak bizi Merano'ya götürmesini söyledik ve yeni bir macera başladı :D

En kısa yol dediğimiz için Navigasyon ne yapsın bizi keçi yollarından , üzüm bağlarından geçirdi durdu :) Allah korusun orada motosiklet bozulsa yardım aracı ya da çekici nasıl gelecek diye düşünüyorum :)

Yol daracıktı. Bir araba ve sonrasında bir tıraktör ile karşılaştık durup bize yer verdiler yan yana geçemedik :)

Hala yağmur çiseliyor ama rahatsız edecek kadar değil. Merano'ya geldik otelimizi bulduk ve yerleştik. Zaten öğlen de doğru düzgün birşeyler yemediğim için çok acıkmıştım fotoğraf makinesini odada bırakıp çıkmışım.

Otelden çıkarken yanımıza bir şemsiye alıp biraz yürüdük. Şehrin merkezinden biraz uzakta olduğumuz için çok mekan seçmek gibi bir lüksümüz yok ilk bulduğumuz yere giriyoruz.

Aile çay bahçesi havasında bir yer :) Usta bize 2 lahmacun çek dersek sanki içeriden birisi tamamdır diyecekmiş gibi bir havası var :D Acaba nasıl bir yemek yiyeceğiz diye tedirginiz ama boşuna tedirgin olmuşuz çünkü yemekler müthişti. Neredeyse İtalya'da yediğim en lezzetli makarnayı yedim diyebilirim. En kötüsünü de Como Menaggio'da meydandaki kafede yemiştik. Pesto soslu makarna anca bu kadar kötü yapılabilirdi yani...

Neyse bu günü de bitirdik işte :(